lördag 30 juli 2011

Mitt första stylinguppdrag



Jag har fått mitt första stylinguppdrag!



Eller nja, jag får ju inte betalt, men det är väl en värdslig sak, det viktigaste är ÄRAN.

I vår bostadsrättsföreningen finns en övernattningslägenhet som man kan erbjuda långväga gäster på besök. Den har dock inte renoverats på 20 år. Väggarna är svagt persikofärgade. Plastmattan går i beige. Badrummet är en sorglig syn.



Jag klagade på saken och tog på mig att göra något åt det. Nu ska det komma målare och rörmokare och hantverkare och fixa. Jag får välja material och färger. roligt.



Först ut är badrummet. De ekonomiska ramarna tillät bara platsmattor, men det är ju inte klokt vilka roliga material det finns nu för tiden. Inte bara marmorerad pastell alltså.

Jag har valt det här golvet som liknar ett båtgolv med svarta tiljor, och till det den här våtrumsväggen som påminner om rå cement. Till det tänker jag mig orangea accenter, som duschdraperi.

Det kommer bli så, så coolt.



Till höger är en bild på golvet.

Egna bilder kommer det förstås att bli under projektets gång!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar