tisdag 17 maj 2011

ode till min sambo


Jag lever med en mycket klok man. Han låter mig hållas under mina små kreativa krumbukter. Så trots att han egentligen mycket hellre skulle vilja ha en kökslampa av industrityp, så tolererar han en en sån här silkesfransig historia med bordellkänsla. Det är klokt och fint och härligt. Tack älskling. Detta inlägget är till dig.

Jag blev bara så totalt förälskad i Ikeas nya tillfälliga kollektion Kryddstarkt som lampan Algryt (finns även i svart och turkost, alla med samma läckra 20-talskänsla).
Däremot tyckte jag inte att den medföljande plasttratten var så snygg, så jag byggde om lampan lite, använde en stor klotlampa och en svart textilsladd från Lagerhaus. Eftersom detta var ett avsteg från hur man på Ikea hade tänkt saken så glappade lampan lite och skavde mot glödlampan. Inte bra. Så en av mammas gamla servettringar i hårdplast fick rycka in som mellanring. Då blev allt bra.

Snajsade ihop en orange tapettavla också, för att färgkoda bakgrunden lite. Tar bilder av allt i dagsljus om någon dag.

Sen är jag kanske inte helt hundraprocentigt övertygad om att jag kommer att tycka att det här är särskilt lyckat i längden, eller ens om några veckor ...

Som sagt. Jag lever med en mycket klok man.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar