lördag 28 maj 2011

Konsten att slakta en Lidl-bukett

Jag tycker inte om att göra reklam. Men jag äskar Lidl. Det är bara så.
Det är inte bara för att de ligger typ 20 meter ifrån där vi bor. Jag fascineras av det fullständigt oberäkneliga i utbudet. "Idag har vi jättefina och bra strumpor, men tyvärr inga grönsaker alls, förutom gurkor, bara massor av gurkor."
Ungefär så är det.
Exempelvis kan man hitta en bukett "rosor & liljor" för 39,90. Och idag tänkte jag visa hur man slaktar den. För det är så man gör med Lidl-buketter.

Den finaste biten är liljorna. Älskar vita liljor. De är billiga i inköp, står länge, och är ändå sanslöst eleganta. Jag klippte kvistarna i två olika längder och placerade dem i största vasen.

Den lilla brudslöjan som var med i buketten är fin och skir och somrig. Den är tillräckligt diskret för att placeras i en mindre vas mitt på bordet.

Rosorna klippte jag väldigt korta och placerade på te-hyllan.

Även ormbunkskvisten fick en egen fas. Jag gillar hur den känns lite grafisk. Blir finast i motljus.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar