onsdag 6 april 2011

det svåra med konst


Jag tycker det är svårt att hitta "riktig" konst som jag gillar. Vi har i princip bara någon enstaka tavla som är signerad på väggarna. Resten är förstoringar på canvas, märkliga väggklockor och en hoper tapet- eller textiltavlor som ständigt byter klädsel.

Jag har gjort några inredningsreportage för Yourlife och Mama på sistone. En sak som har inspirerat mig när jag har varit hemma hos människor med intressanta hem är att det ofta finns en slags "inspirationsvägg" som man besökare dras till helt magnetiskt. Förmodligen känner man att det är en så känsloladdad yta. På den hänger ofta bilder på människor som står personerna i hemmet nära och annat som inspirerar dem, tätt-tätt på väggen.

Något sådant skulle jag vilja att vi hade här hemma. Så ikväll började jag arbetet med att titta igenom gamla foton som skulle kunna hänga där, ihop med de bilder som Niklas också väljer.

Minstingen på syskonporträttet är yours truly. Den glade matrosen är min pappa. Bland andra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar