onsdag 23 mars 2011

dagens make-over #6



Före: Ett fruktfat, inhandlat på Bolagret för några år sedan, med ett par fina Pink Lady på display.
Efter: En väggklocka! Med vita visare (som inte fanns i butiken där de säljer urverk, så jag har målat dem själv).
Tapettavlan ovanför har jag gjort genom att tapetsera ett par extra tjocka taveldukar, också från Bolagret har jag för mig. Tapeten är Cole & Son och heter Tema e Variazioni Petrol Silver.

Words of wisdom från urmakaren
Det svåra var att märka ut absoluta mitten. Jag tror att jag lyckades, men det ser ändå inte ut så, på grund av de tvärgående linjerna i fatet som leder in en på optiska villospår. Man kan göra väggklockor av nästan vad som helst. I vardagsrummet har vi en som jag har gjort av en gammal jazzskiva. Urverk och visare finns bland annat på Clas Ohlson och kostade cirka 60 kronor tillsammans.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar